O altă serie de învățători din zona rurală din Galați s-au instruit în noile metode digitale de educație Recomandat

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Galați, învățătorii arondați cercului metodic set D Galați și rural aferent și-au dat întâlnire la Școala Gimnazială “Unirea” Braniștea. Tema discuției – „Interfețe ale erei digitale în sistemul de învățământ tradițional”, a fost împărțită pe mai multe părți:

• Partea I - schimburi de experiență, asistarea și analiza lecțiilor.

• Partea a II-a - elaborarea și prezentarea de referate cu conținut de specialitate, didactic sau psihopedagogic.

• Partea a III-a - Evaluarea literației emergente folosind instrumentul elaborat de Fundația Noi Orizonturi în cadrul Programului Național Școli cu Sclipici.

Organizarea activității cercului metodic a avut la bază folosirea predării în parteneriat (co-teaching), respectiv predarea în echipă și predarea alternativă. Tema a fost abordată din perspectivă teoretică și practică, curriculară și extracurriculară, învățătorii Școlii Gimnaziale “Unirea” Braniștea îmbrățisând ideea “deschiderii claselor” pentru ceilalți colegi, deși acest lucru a presupus o ieșire din zona de confort, perspectivă care nu este întotdeauna ușoară, dar cu siguranță ajută la dezvoltarea abilităților personale și profesionale. Printre aspectele apreciate de participanți au fost:

- respectarea specificului gândirii școlarilor mici în proiectarea / desfășurarea activităților;

- acuratețe metodică în limbajul de specialitate uzitat de cadrele didactice;

- selectarea mijloacelor de învățământ cu rol în orientarea, dirijarea gândirii elevilor, din universul apropiat;

- activități de învățare ce promovează cooperarea;

- alternarea activităților statice cu cele dinamice.

Activitatea desfășurată a evidențiat ideea: “puterea echipei este fiecare membru individual, iar puterea fiecărui membru este echipa”.

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.