Cercul metodic pentru învățământ special și special integrat, organizat de către Inspectoratul Școlar Județean Galați, a avut tema ,,Retorica interdisciplinarității în activitățile didactice din învățământul special, fiind o activitate inedită, desfășurată pe ateliere organizate în format fizic cu elevii din învățământul special.
Pentru înlesnirea schimbului de bune practici, activitatea s-a derulat în același timp și în cadrul Proiectului educațional transfrontalier ,,Copilul, nucleu al parteneriatului școală-familie-comunitate", proiect derulat de Inspectoratul Școlar Județean Galați, în parteneriat cu Direcția Generală de Învățământ Cahul, cu școli din învățământul special și din învățământul de masă, din România și Republica Moldova.
Atelierele desfășurate fizic au demonstrat, încă o dată, că pasiunea, creativitatea și profesionalismul pot transforma educația într-un proces viu, interactiv și incluziv. Profesorii de psihopedagogie specială au oferit o lecție valoroasă despre adaptabilitate și empatie, ghidându-i pe elevii cu cerințe educaționale speciale prin activități captivante și inovatoare.
De la ludoterapie și ateliere creative, la activități interdisciplinare și explorări culturale prin Uniunea Europeană, fiecare moment a fost o oportunitate de învățare autentică și colaborativă. Atelierele de meserii au deschis noi orizonturi pentru viitorul acestor copii, iar utilizarea calculatorului în procesul educațional a subliniat rolul esențial al tehnologiei în facilitarea accesului la cunoaștere. Zâmbet, joc sau matematică, experimente educaționale pline de sens, concursuri interactive și implicarea activă a profesorilor din școlile de masă au făcut ca aceste activități să fie nu doar un exemplu de bune practici, ci și o sursă de inspirație pentru întreg sistemul educațional.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.