Expoziţie Puccini vernisată la Scala din Milano Recomandat

25 pu 25 pu

A fost oare compozitorul Giacomo Puccini (1858-1924) un superstar al operei datorită marketingului timpuriu? O expoziţie ce va fi vernisată la Scala din Milano încearcă să descifreze secretul succesului său mondial, care a fost stimulat de dezvoltarea noilor mijloace de comunicare din epoca sa, cinematograful şi discurile, informează AFP.
Datorită invenţiei gramofonului, opera a pătruns în locuinţe "şi oamenii i-au putut asculta pe cei mai mari cântăreţi, precum Enrico Caruso, în propriile case", a explicat în faţa reprezentanţilor presei Gabriele Dotto, curatorul expoziţiei, care se va deschide joi.
Noile tehnologii care au apărut la începutul secolului al XX-lea au revoluţionat cultura muzicală, ducând la "o explozie comercială": într-un interval de doar câţiva ani, "vânzările de discuri au crescut de patru ori", contribuind la popularizarea operei, a adăugat el. Compozitorul italian şi casa de discuri Ricordi au ştiut să profite de aceste transformări pentru a construi aura unui star internaţional prin intermediul unor campanii de marketing moderne, mizând pe afişe şi cărţi poştale. Acesta a fost începutul "mărcii" Puccini.
"În această expoziţie descoperim aspecte ale personalităţii lui Puccini pe care nu le cunoşteam, cum ar fi interesul lui faţă de marketing", a declarat directorul Operei Scala din Milano, Dominique Meyer, aflat spre sfârşit de mandat.

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.